Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título An African American Dilemma

An African American Dilemma

A History of School Integration and Civil Rights in the North

Muestra
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

An African American Dilemma

De: Zoe Burkholder
Narrado por: Andrea Gallo
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 24,99 €

Compra ahora por 24,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

Since Brown v. Board of Education in 1954 Americans have viewed school integration as a central tenet of the Black civil rights movement. Yet, school integration was not the only - or even always the dominant - civil rights strategy. At times, African Americans also fought for separate, Black-controlled schools dedicated to racial uplift and community empowerment.

An African American Dilemma offers a social history of these debates within Northern Black communities from the 1840s to the present. Drawing on sources including the Black press, school board records, social science studies, the papers of civil rights activists, and court cases, it reveals that Northern Black communities, urban and suburban, vacillated between a preference for either school integration or separation during specific eras. Yet, there was never a consensus. It also highlights the chorus of dissent, debate, and counter-narratives that pushed families to consider a fuller range of educational reforms.

A sweeping historical analysis that covers the entire history of public education in the North, this work complicates our understanding of school integration by highlighting the diverse perspectives of Black students, parents, teachers, and community leaders all committed to improving public education. It finds that Black school integrationists and separatists have worked together in a dynamic tension that fueled effective strategies for educational reform and the Black civil rights movement, a discussion that continues to be highly charged in present-day schooling choices.

©2021 Oxford University Press (P)2021 Recorded Books
América Educación
No hay reseñas aún