Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título Entertained or Else

Entertained or Else

Boredom and Networked Media

Muestra
Compra por 16,38 € y comienza la oferta Pagar 15,39 € con prueba
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

Entertained or Else

De: Tina Kendall
Narrado por: Julia Anthony
Compra por 16,38 € y comienza la oferta Pagar 15,39 € con prueba

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 21,99 €

Compra ahora por 21,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

Bloomsbury presents Entertained or Else by Tina Kendall, read by Julia Anthony.

This book considers the complex and often contradictory relations that are forged between boredom and everyday media use in the twenty-first century and demonstrates how networked media have developed new technical means of capitalizing on boredom’s state of suspension to make it into a source of value creation.

Focusing on the discursive, technological, and affective structures that encourage users to be entertaining and to remain entertained, the book analyses how boredom has been increasingly instrumentalized as both an individual mood and a wider structure of feeling that drives participation across media networks. It identifies the range of cultural techniques for codifying, classifying, sensing, and pre-empting boredom, as well as those that teach users, counter-intuitively, to embrace boring media as a means of coping with the intensities of always-on existence.

However, if boredom is positioned in a digital network culture as a feeling that keeps driving us back to our social media feeds, it is important to ask how else it might operate. While the technological affordances of computational media have put pressure on our ability to conceive of boredom as a radical challenge to digital capitalism, this book attempts to think about the potential that might still be embedded in boredom’s capacity to temporarily suspend or to neutralize dominant structures of attention and affect. Building on the work of Giorgio Agamben, Byung-Chul Han, Roland Barthes, and from historical accounts of boredom and entertainment, the book provides a new understanding of boredom in the context of networked media.©2025 Tina Kendall (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc
Ciencias sociales Creación de contenido y redes sociales Era moderna
No hay reseñas aún