Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título Guaranteed Pure

Guaranteed Pure

The Moody Bible Institute, Business, and the Making of Modern Evangelicalism

Muestra
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

Guaranteed Pure

De: Timothy E. W. Gloege
Narrado por: Jim Manchester
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 14,99 €

Compra ahora por 14,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

In the history of the Moody Bible Institute, founded in 1886 by shoe salesman turned revivalist Dwight Lyman Moody, Timothy Gloege finds an answer to why Christian ethics seem to go hand in hand with free-market capitalism. Taking the story back to the origins of modern fundamentalism as it arose within the social and cultural context of the Gilded Age and the Progressive Era, Gloege reveals longstanding connections between Chicago evangelicals and business and shows that the marriage between modern business and the so-called "old-time religion" developed symbiotically, forever altering the American religious landscape.

By 1920 a shifting coalition of businessmen, midlevel bureaucrats, and ministers had forged a remarkably resilient form of conservative evangelicalism that deviated in key respects from traditional Protestantism and that embraced modern consumer-oriented ideas and strategies. At the bottom was evangelicalism's thoroughgoing individualism, demonstrated prominently in the privilege it gave to a personal relationship with God as the essence of an authentic faith. This individualism aligned with key developments within capitalism and facilitated a remarkable confluence of business and religious ideas resistant to the influence of Darwinian science's basic orientation toward aggregated populations conditioned by nature or nurture.

For these evangelicals, to challenge capitalism was to challenge the foundations of evangelical orthodoxy. Guaranteed pure from both liberal theology and populist literalism, this was a new form of old-time religion not simply compatible with modern consumer capitalism but uniquely dependent on it.

©2015 The University of North Carolina Press (P)2015 Blackstone Audio, Inc.
América Apostolado y evangelización Cristiandad Economía Estudios religiosos
No hay reseñas aún