Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis
Home to Harlem
No se ha podido añadir a la cesta
Solo puedes tener 50 títulos en tu cesta para poder pagar.
Vuelve a intentarlo más tarde
Vuelve a intentarlo más tarde
Error al eliminar la lista de deseos.
Vuelve a intentarlo más tarde
Se ha producido un error al añadirlo a la biblioteca
Inténtalo de nuevo
Se ha producido un error al seguir el podcast
Inténtalo de nuevo
Error al dejar de seguir el podcast
Oferta por tiempo limitado
Activa tu suscripción a Audible por 0,99 €/mes durante 3 meses y disfruta de este título a un precio exclusivo para suscriptores.
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Compra ahora por 14,99 €
-
Narrado por:
-
Kevin R. Free
Acerca de este título
A Penguin Classic
Claude McKay’s first novel, Home to Harlem, was published in 1928 during the height of the Harlem Renaissance. McKay portrays Harlem post-WWI through two Black migrants to New York: Jake, a Southern-born African American longshoreman who deserts the U.S. army and returns to his home in Harlem; and Ray, an educated Haitian immigrant. With his innovative use of Black dialects, McKay portrays a complex world of Black people, both native-born and immigrant, who navigate a dynamic society in the midst of radical change. Harlem is portrayed as a cauldron of Black life where Black people experience both White racism and intra-Black prejudice as well as sexual freedom and pleasure, all through the prism of Harlem’s jazz nightlife. Home to Harlem sparked controversy among Black critics. W.E.B. Du Bois considered it reductive and stereotypical while Marcus Garvey accused McKay of pandering to racist white tastes for degrading depictions of Blacks. Other critics such as Langston Hughes embraced Home to Harlem for its frank depictions of modern Black working class life and its meditation on enduring social inequalities. This debate within the Harlem’s intellectual community, combined with the curiosity of white readers to learn more about this modern Black space, drove Home to Harlem to become the first commercial bestseller by a Black novelist in the United States.
No hay reseñas aún