Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis
Reading, Writing, and Racism
Disrupting Whiteness in Teacher Education and in the Classroom
No se ha podido añadir a la cesta
Solo puedes tener 50 títulos en tu cesta para poder pagar.
Vuelve a intentarlo más tarde
Vuelve a intentarlo más tarde
Error al eliminar la lista de deseos.
Vuelve a intentarlo más tarde
Se ha producido un error al añadirlo a la biblioteca
Inténtalo de nuevo
Se ha producido un error al seguir el podcast
Inténtalo de nuevo
Error al dejar de seguir el podcast
0,00 € los primeros 30 días
Oferta por tiempo limitado
Activa tu suscripción a Audible por 0,99 €/mes durante 3 meses y disfruta de este título a un precio exclusivo para suscriptores.
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Compra ahora por 16,99 €
-
Narrado por:
-
Cindy Kay
Acerca de este título
When racist curriculum “goes viral” on social media, it is typically dismissed as an isolated incident from a “bad” teacher. Educator Bree Picower, however, holds that racist curriculum isn’t an anomaly. It’s a systemic problem that reflects how Whiteness is embedded and reproduced in education. In Reading, Writing, and Racism, Picower argues that White teachers must reframe their understanding about race in order to advance racial justice and that this must begin in teacher education programs.
Drawing on her experience teaching and developing a program that prepares teachers to focus on social justice and antiracism, Picower demonstrates how teachers’ ideology of race, consciously or unconsciously, shapes how they teach race in the classroom. She also examines current examples of racist curricula that have gone viral to demonstrate how Whiteness is entrenched in schools and how this reinforces racial hierarchies in the younger generation.
With a focus on institutional strategies, Picower shows how racial justice can be built into programs across the teacher education pipeline—from admission to induction. By examining the who, what, why, and how of racial justice teacher education, she provides radical possibilities for transforming how teachers think about, and teach about, race in their classrooms.
No hay reseñas aún