Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título Reading, Writing, and Racism

Reading, Writing, and Racism

Disrupting Whiteness in Teacher Education and in the Classroom

Muestra
Compra por 12,88 € y comienza la oferta Pagar 11,89 € con prueba
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

Reading, Writing, and Racism

De: Bree Picower, Bettina Love - introduction
Narrado por: Cindy Kay
Compra por 12,88 € y comienza la oferta Pagar 11,89 € con prueba

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 16,99 €

Compra ahora por 16,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

An examination of how curriculum choices can perpetuate White supremacy, and radical strategies for how schools and teacher education programs can disrupt and transform racism in education

When racist curriculum “goes viral” on social media, it is typically dismissed as an isolated incident from a “bad” teacher. Educator Bree Picower, however, holds that racist curriculum isn’t an anomaly. It’s a systemic problem that reflects how Whiteness is embedded and reproduced in education. In Reading, Writing, and Racism, Picower argues that White teachers must reframe their understanding about race in order to advance racial justice and that this must begin in teacher education programs.

Drawing on her experience teaching and developing a program that prepares teachers to focus on social justice and antiracism, Picower demonstrates how teachers’ ideology of race, consciously or unconsciously, shapes how they teach race in the classroom. She also examines current examples of racist curricula that have gone viral to demonstrate how Whiteness is entrenched in schools and how this reinforces racial hierarchies in the younger generation.

With a focus on institutional strategies, Picower shows how racial justice can be built into programs across the teacher education pipeline—from admission to induction. By examining the who, what, why, and how of racial justice teacher education, she provides radical possibilities for transforming how teachers think about, and teach about, race in their classrooms.
Ciencias sociales Educación
No hay reseñas aún