Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

Contacting Distributors and Agents and Promoting Your Film Through Festivals, Theaters, and the Media

Muestra
Compra por 10,78 € y comienza la oferta Pagar 9,79 € con prueba
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

The Complete Guide to Distributing an Indie Film, Part I

De: Gini Graham Scott
Narrado por: Jill Sughrue
Compra por 10,78 € y comienza la oferta Pagar 9,79 € con prueba

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 13,99 €

Compra ahora por 13,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

The Complete Guide to Distributing an Indie Film provides a step-by-step guide for setting up distribution for your film. It is designed primarily for independent filmmakers who are distributing their first few films with budgets ranging from under $200,000 to a few million. It is divided into six sections which include:

  • an overview of the distribution process, which describes the many channels for distributing a film, creating a realistic strategy, and approaching and assessing distributors and sales agents
  • creating your printed materials and deliverables, such as creating a poster, screener, trailer, and a complete film in different formats
  • publicizing your film, from working with a publicist to doing it yourself; topics covered include creating press releases, a press kit, and a media portfolio, and contacting the media
  • entering film festivals, including deciding which festivals to enter, upping your chances of getting in, and increasing your ability to get awards and attention
  • arranging for theatrical screenings, from setting up screenings and making deals to building an audience
  • making contacts at the AFM, whether you attend or make connections from afar

The audiobook is drawn from the author’s experiences in distributing and promoting her own feature film, attending festivals and conferences, going to the AFM, helping clients who have set up theatrical screenings, and doing research on recent developments and trends in distribution.

©2015 Gini Graham Scott (P)2019 Gini Graham Scott
Arte Marketing y ventas
No hay reseñas aún