Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis
The New Negro Aesthetic
Selected Writings
No se ha podido añadir a la cesta
Solo puedes tener 50 títulos en tu cesta para poder pagar.
Vuelve a intentarlo más tarde
Vuelve a intentarlo más tarde
Error al eliminar la lista de deseos.
Vuelve a intentarlo más tarde
Se ha producido un error al añadirlo a la biblioteca
Inténtalo de nuevo
Se ha producido un error al seguir el podcast
Inténtalo de nuevo
Error al dejar de seguir el podcast
0,00 € los primeros 30 días
Oferta por tiempo limitado
Activa tu suscripción a Audible por 0,99 €/mes durante 3 meses y disfruta de este título a un precio exclusivo para suscriptores.
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de más de 90.000 títulos de forma ilimitada.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Compra ahora por 20,99 €
-
Narrado por:
-
Jerome Harmann-Hardeman
Acerca de este título
A Penguin Classic
For months, the philosopher Alain Locke wrestled with the idea of the Negro as America's most vexing problem. He asked how shall Negroes think of themselves as he considered the new crop of poets, novelists, and short story writers who, in 1924, wrote about their experiences as Black people in America. He did not want to frame Harlem and Black writing as yet another protest against racism, nor did he want to focus on the sociological perspective on the "Negro problem" and Harlem as a site of crime, poverty, and dysfunction. He wanted to find new language and a new way for Black people to think of themselves. The essays and articles collected in this volume, by Locke's Pulitzer Prize–winning biographer, are the result of that new attitude and the struggle to instill the New Negro aesthetics, as Stewart calls it here, into the mind of the twentieth century. To be a New Negro poet, novelist, actor, musician, dancer, or filmmaker was to commit oneself to an arc of self-discovery of what and who the Negro was—would be—without fear that one would disappoint the white or Black bystander. In committing to that path, Locke asserted, one would uncover a "being-in-the-world" that was rich and bountiful in its creative possibilities, if Black people could turn off the noise of racism and see themselves for who they really are: a world of creative people who have transformed, powerfully and perpetually, the culture of wherever history or social forces landed them.
No hay reseñas aún