Prime Day

Como cliente Amazon Prime obtén 3 meses de Audible gratis

Diseño de la portada del título The Power of Dignity: The Thoughtful Leader's Model for Attracting and Keeping Stakeholders

The Power of Dignity: The Thoughtful Leader's Model for Attracting and Keeping Stakeholders

Muestra
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días
Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025 a las 23:59 h.
Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.
Ahorra más del 90% en tus primeros 3 meses.
Escucha todo lo que quieras de entre miles de audiolibros, podcasts y Audible Originals incluidos.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromisos. Cancela mensualmente.
Disfruta de forma ilimitada de este título y de una colección con 90.000 más.
Escucha cuando y donde quieras, incluso sin conexión.
Sin compromiso. Cancela tu siguiente plan mensual cuando quieras.

The Power of Dignity: The Thoughtful Leader's Model for Attracting and Keeping Stakeholders

De: Pete Geissler
Narrado por: Philip Andrew Hodges
Suscríbete ahora Prueba gratis durante 30 días

Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Posibilidad de cancelar cada mes. Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025.

Después de los 30 días, 9,99 €/mes. Cancela cuando quieras.

Compra ahora por 13,99 €

Compra ahora por 13,99 €

3 meses por 0,99 €/mes Oferta válida hasta el 12 de diciembre de 2025. Paga 0,99 € por los primeros 3 meses y 9,99 €/mes después. Se aplican condiciones.Empieza a ahorrar

Acerca de este título

This book examines first the very significant differences between managing for dignity and for stockholder value, then a number of successful businesses that are managed profitably and sustainably to protect and enhance the dignity of employees, customers, and other stakeholders, albeit in different ways and styles. The managers of those firms invariably ignore short-term accounting figures; they know that their businesses are much more than numbers and behave accordingly.

The evidence in favor of managing for dignity is largely anecdotal and empirical - which, some philosophers opine, is the source of all knowledge. I've added a smattering of statistical evidence by comparing such broad metrics as employees and customer retention in 2003 and 2013 for the businesses profiled part two.

So you who are looking for the detailed, quantifiable data of operating statements and balance sheets to validate the premise won't find it. Nevertheless, the experiences of the several contributors support what we like to call "conventional wisdom" and which the lawyers call "truth on its face". Perhaps I can call on our nation's founders for further support: "We hold these truths to be self-evident...."

If perchance I am ever reincarnated and need a job, I want it to be with one of the managers profiled in this book or their disciples, and I want to live by his or her principles. You'll know why after you've listened further.

©2015 Pete Geissler (P)2016 Pete Geissler
Comportamiento organizacional y en el lugar de trabajo Gestión y liderazgo Liderazgo
No hay reseñas aún